sreda, 24. julij 2013

Preobjeda

Na forumu Gartlc sem spraševala po poimenovanju te lepe rastlinice, ki ima pri meni že dolgo domovanje in mi je ljub spomin na že leta preminilo staro mamo, od katere sem jo dobila kot majhno sadiko.
Preobjeda (Aconitum) ... sem hitro dobila odgovor. Sedaj ima ta rastlinica tudi svoje ime. Novo pa mi je bilo tudi spoznanje, da je strupena. Pravzaprav zelo strupena in to celotna rastlina, sploh pa korenike. 
Spada v družino zlatičevk ranunculaceae. Poznanih je več vrst, ki cvetijo tam nekje v sredini in od konca poletja. Potem sem (ko sem vedela ime) še sama malo pobrskala.
Moja je očitno Aconitum x cammarum ¨Bicolor¨. Cvetovi so dvobarvni - modro beli. Zraste pa nekje do višine 120 cm in kot takšna potrebuje oporo. Cveteti začne poleti in cveti lahko vse tja do oktobra.
Rada ima nekoliko vlažno, a ne premokro zemljo. Pozimi lahko v neodcedni zemlji zgnijejo njene korenike. Navkljub uvrstitvi med strupene rastline, pa je dobrodošla v vsakem vrtičku. Le otroci naj se z njo raje ne igrajo.

Ni komentarjev: