ponedeljek, 29. julij 2013

Kozmeja - cosmos bipinnatus

Nežne in na videz krhke lepotičke prihajajo iz družine nebinovk. Njihova domovina je sicer Mehika, Južna in centralna Amerika, pa še kje jih najdemo. Sicer je v samem rodu nekaj preko 25 različnih -predvsem enoletnic. Mene je pritegnila ta .... povsem navadna kozmeja, cosmos bipinnatus.
Seme sem dolgo iskala (kjerkoli sem spraševala po njem, ga je ravno zmanjkalo) in ga potem že precej pozno sejala kar direktno na cvetlično gredico med že ostalo rastoče in posejano. Po dolgih letih spet bližnje srečanje s to rožico me je očaralo. Tako nežna je, nekako krhka, pa vseeno deluje močno, neomajno.
Navadna kozmeja je močno razrasla enoletnica s trdimi in razvejanimi stebli. Ima lepe svetlo zelene, dvakrat pernate liste. Mene so definitivno očarali.  Na vrhu poganjkov zacvetijo veliki, preprosti cvetovi. Različnih barv.... od bele, pa vse tja do karminsko rdeče. Nekateri cvetovi so tudi dvobarvni - z temnejšo sredino. Cveteti pa začnejo, ko so dnevi krajši od noči.
Rade imajo sončno lego in nekoliko vlažna, pa vendar odcedna tla. Skromna, a lepa, se lahko zadovolji tudi z občasno sušo. Preveč gnojenja  jim ni všeč in to nam pokažejo z bujno zeleno rastjo, cvetov pa je veliko manj. Odlične so tudi za rezano cvetje. Če jih režemo še v popkih, se bodo odprle v vazi.
v ospredju sivka, zadaj še necvetoče kozmeje
Kdor jih seje prvič, mora vedeti tudi to, da te navadne kozmeje zrastejo dokaj visoko. Tudi 100-120 centimetrov. So odlična medovita rastlina, ki jo oprašujejo tako čebele kot čmrlji, pa tudi čebele samotarke.

Ni komentarjev: